ATMOSFERA TRAIL PRESENT A LA IIa CURSA DE MUNTANYA “VILABOU” A VILANOVA D'ESCORNALBOU

El passat diumenge es va celebrar la 2a Fira de l'Esport i del Lleure del Camp de Tarragona a Vilanova d'Escornalbou. Un cap de setmana dedicat al món de l'esport de muntanya on podíem trobar: Cursa de Muntanya (2 circuits), Caminada de Muntanya, Passejada de Muntanya, Cursa BTT, Marxa Cicloturista i Combinada.

L'Atmosfera Trail va estar present a la cursa de Muntanya llarga (circuit vermell) amb una distància de 19,2km i un desnivell positiu de 900m.

En Lluís Gurí va realitzar el recorregut en 01:56:58, adjudicant-se la posició 27 de la general, en Natxo Boltà ho va fer en un temps de 02:05:10 i la posició 38, mentre que el temps emprat pel Gerard va ser de 02:13:16, ocupant la posició 58 de la general.

A les 9:30 del matí sortida del poble de Vilanova d'Escornalbou per fer un km pel nucli urbà per agafar la pista que condueix cap al sender dels Carlins. Aquí es planeja un parell de kilòmetres per sender per trobar la primera pujada. Per pista de pedra s'arriba fins al Clot de l'Areny. Seguidament un tram de sender que ens porta al Coll Roig. La baixada ens permetia arribar al primer avituallament. A partir d’aquí pujada fins passar a l'altra banda del Barranc Rifà i continuar pujant, alternant pista i sender fins al peu del Bec de la Gallina Cega. Punt on es separen els dos circuits.

Els corredors de la cursa llarga planejaren per un sender un parell de kms arribant al trencall PR-88. El seguiren fins al Coll de la Desenroscada. Per un sender fan cap als Algars, passant per la Partida de Brams i baixada tècnica per sortir a la carretera que puja del Castell d'Escornalbou. A continuació, es va continuar pel Sender de la Rosita i pista fins arribar al Coll de les Moletes, tot baixant pel sender Pins Vents fins al camí de Vilanova d'Escornalbou al Castell. L'última pujada per pista i sender posteriorment els va portar al Coll de les Forques, baixada curta i tècnica per tartera i baixada cap a la línia d'arribada, on els esperava un magnífic dinar per tots els participants.